הצד הלא מוכר של ים המלח – חלק ב'

2 ימים

זוגי / משפחתי

כל השנה

את היום השני של הטיול בים המלח אנחנו פותחים רעננים אחרי ארוחת בוקר מפנקת ועיסוי מדהים מול הנוף במצוקי דרגות. בדרכנו אל האטרקציה הכי מעניינת בחורף בים המלח.

המקום שלא תרצו לפספס בחורף הזה - מעיינות קדם

מעיינות קדם הינם מעיינות חמים טבעיים הנובעים ממש בסמוך לחוף ים המלח ויוצרים בריכות בגדלים שונים. הם עשירים במינרליים (תתקשו לפספס את ריח הגופרית הנידף מהם). כל בריכה בטמפרטורה שונה, בכולן תמצאו בוץ נקי ונעים למריחה. אני לא מצאתי בריכה שהחום שלה היה סביר בכדי שאכנס אליה, אז מצאתי לי פתרון מושלם. נשכבתי בדיוק בחיבור שהמים הרותחים משתלבים עם המים הקרירים של ים המלח כך נוצרת הטמפרטורה המדוייקת ואפשר להעביר שם יום שלם בג'קוזי של הטבע.

איך מגיעים? רושמים בוויז מעיינות קדם, מחנים את הרכב בחניית עפר איפה שיש שלט שכתוב קדם. יש כמה אופציות להגיע למעיינות, אנחנו ראינו זוג שהלך שמאלה והלכנו אחריו. עוברים גשר עם גרפיטי וממשיכים בשביל החצץ עד שתראו את הים היפה מלמעלה. הירידה אל החוף תלולה אבל אל דאגה, עושים את זה די בקלות (רק תזהרו לא להחליק). כשתגיעו תבחרו לכם את הבריכה שהכי מושכת אתכם, תפרשו שמיכה ואל תשכחו להביא נשנושים, מים מתוקים לשתיה ופק"ל קפה שיהפוך לכם את השהות להכי סתאלבט בעולם. מומלץ להגיע בשעת שקיעה.

עצירה לקפה בחאן עין גדי:

על חאן עין גדי הכנתי כתבה שלמה בביקור הקודם שלי באיזור, מי שלא קרא מוזמן לקרוא כאן.

בכל פעם שאני מגיעה לאיזור אני מרגישה באיזו פינה על חוף בסיני. מוזיקה נעימה ברקע, פופים, שש בש, אנשים טובים ובעיקר שלווה. זו המילה שמתארת את המקום הזה הכי טוב.

אז הפעם אני לא נשארת פה ללילה אבל לא יכולתי לוותר על לספוג קצת אנרגיות טובות מהמקום ולהנות מקפוצ'ינו טעים.

לילה ביישוב הקהילתי אבנת:

אף פעם לא שמתי לב לשלט הפונה ליישוב אבנת עד הרגע הזה שהכרתי את נתנאל והוא הזמין אותי ואת אסף להתארח ביחידת האיר בי אנד בי שלו. אני אוהבת להכיר מקומות חדשים ולהתארח אצל אנשים בבית ולכן נענתי בחיוב להצעתו.

יחידת האירוח פשוטה ויפה, איך שפתחתי את דלת הכניסה ריחות הנקיון והכביסה עטפו אותי בחום. היחידה מכילה כל מה שצריך, מיטה זוגית, מטבח, שירותים ומקלחת, ספה נפתחת, קפה, תה ואפילו עוגיות. היחידה אינה מאובזרת עם טלוויזיה ולכן מתאימה לאלו הבאמת רוצים להתנתק וללון במקום שקט ונקי.

לפרטים נוספים והזמנות, נתנאל – 054-3316613

הפוייקה הכי טעים שאכלתי:

מעבר להיותו של נתנאל מארח מקסים הוא גם בשלן אחד הטובים! כחלק מהאירוח אצלו תוכלו להנות מארוחת פוייקה מפנקת אצלו בגינה על ספות מול המדורה.

אין דבר מנחם יותר בערב קריר מאשר לשבת מול האש ולהתחמם מפוייקה עם בשר בקר, ירקות ואורז שהתבשלו במשך שעות על האש. לפעמים זה הרבה יותר טוב מכל ארוחת שף במסעדה. ישבנו 3 שעות, אכלנו, קשקשנו והלכנו לישון שבעים ומרוצים לקראת טיול האופניים שמחכה לנו בבוקר.

בוקר אחרון בים המלח:

אחרי לילה נפלא בין המצעים הריחניים התעוררנו לבוקר של שקשוקה ויצאנו לדרך לרכיבת אופניים בין מטעי התמרים בסביבה. הגענו לתצפית מקסימה, הכנו תה, אכלנו תמרים וירדנו להתפלש בבוץ בבולענים שבעונה הזו כבר לא כל כך חמים.

סיור האופניים בים המלח הוא חוויה נפלאה. מגיעים לפינות סודיות שלבד לא הייתם מגיעים, שומעים על ההיסטוריה של המקום, נהנים מתצפיות מקסימות ומטבילה להרפיית השרירים.

לחצו כאן לקבלת 10% על סיור האופניים עם נתנאל.

הגרפיטי הכי נמוך בעולם:

בין חוף קליה לביאנקיני נמצאת "גלריה מינוס 430". אמני רחוב מהארץ ומהעולם התכנסו בחוף בים המלח ויצרו על גבי מבנים נטושים את הגלריה במטרה להעלות את המודעות למצבו הרע של ים המלח. מטרה נוספת היא הדגשת הדו קיום בין הישראלים לפלסטינים שגרים ביריחו הסמוכה. לחצו כאן לפירוט מלא על המשמעות של כל ציור וציור.

איזה שלושה ימים מדהימים אלו היו. הכרתי מקומות חדשים, פגשתי אנשים מקסימים, עשיתי דברים שלעולם לא עשיתי ובעיקר היה לי כיף!

אם גם אתם רוצים לחוות את כל האטרקציות הכי שוות בים המלח,

דברו עם נתנאל – (054-3316613) ותגידו לו שהגעתם דרך הבלוג של רומי. יחס VIP מובטח 🙂

כמה מילים לסיכום

אף פעם אני לא ממצה את איזור ים המלח, בכל פעם אני מגלה איזורים חדשים ומרתקים.

אין ספק שאני מחכה כבר לטיול הבא שלי באיזור. תודה נתנאל על חוויה מדהימה!

אהבתם? שתפו...
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באותו נושא...
Booking.com
היי, אני רומי
אני בלוגרית טיולים ויוצרת תוכן לעסקים.
מאז ומתמיד לא הלכתי אחרי הזרם, תמיד הסתכלתי על החיים באופן אחר משאר הסובבים אותי ואף פעם זה לא הצליח לערער אותי. אני מאמינה שאם יש לנו חלום אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להגשים אותו. אחרי כמה שנים שעבדתי בתור שכירה, החלטתי שאני רוצה להגשים את החלומות שלי ולא את החלומות של מישהו אחר. עזבתי עבודה מסודרת בחברת תיירות והחלטתי לפתוח בלוג טיולים ולעשות מה שאני באמת אוהבת…
חדש בבלוג

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים לפני כולם על מקומות שלא הכרתם,
טיפים שווים ועוד הרבה הפתעות!

מתנה מאיתנו
מסלול של 5 ימים בדובאי!
אני רוצה לקבל את המסלול המפורט מדובאי למייל
בואו נשאר חברים!
רוצה לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל?