fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מחוז רתימנו

כרתים חלק ג' – מחוז רתימנו

5 ימים

זוגות / משפחות

קיץ

מחוז רתימנו - מהפנינים של כרתים

מחוז רתימנו הוא המחוז האהוב עליי בכרתים, פשוט כי הוא מאגד בתוכו כל כך הרבה מקומות יפים, כפרים אותנטיים ומגוון רחב של אטרקציות.

את הטיול שלנו במחוז התחלנו בנסיעה של שעתיים וחצי מאלונדה (למי שפספס, סקירה מלאה בחלק השני של המדריך) לכפר הקסום שישנו בו Argyroupolis.

קצת על הכפר:

Argyroupolis הינו כפר ציורי ומקסים. מקום מושלם למי שמחפש לישון יחד עם המקומיים ולחוש את כרתים האמיתית. בכפר עצמו אין  יותר מדי מה לעשות מלבד להסתובב במרכז הכפר בין החנויות הבודדות, הסמטאות ובתי הקפה, להתרשם מהענבים העצומים שגדלים שם בכל פינה, ומהבוגונביליה בצבע ורוד עז שמקשטת את הבתים.

מדהים לראות את אנשי הכפר מבלים בבית הקפה השכונתי יום שלם, משחקים שש בש וכך מעבירים את חייהם. 

הכפר ידוע במפלים הטבעיים שלו אשר מספקים מים לשתייה לכפר וסביבתו.

סביב המפלים יש מספר טברנות שמלאות בתיירים ומקומיים שהגיעו עם משפחותיהם ליהנות מארוחה טובה עם רחש נעים של מים. תוכלו להזמין צלעות טלה העשויות על האש לעיני האורחים, או להתענג על אחת המנות מהמטבח המקומי.

לינה במחוז רתימנו:

שלושה לילות לנו במקום קסום בשם Arcus Suites שמציע לינה בבית ונציאני כפרי ועתיק. בית בשילוב עץ ואבן – שזה השילוב האהוב עליי – עם אווירה חמה ורומנטית. במתחם יש בריכה משותפת שמוקפת צמחיה ירוקה. בעלי הבית גרים בבית הסמוך יחד עם הסבא והסבתא.

ארוחת הבוקר מוגשת במרפסת מחוץ לחדר. היא נעשית על ידי בעלת הבית, כשבכל יום מוגשים מאפים אחרים שנאפים באותו הבוקר. אני אוהבת את זה שיש מגוון והאוכל לא חוזר על עצמו בכל יום.

האגם הנסתר - אגם קורנס

נסיעה של 25 דקות מהכפר תוביל אתכם לאגם היפהפה הזה. זהו אגם המים המתוקים היחיד בכרתים. גודלו משתנה בהתאם לעונה: בקיץ מפלס המים יורד ונוצרת רצועת חוף עליה אפשר לשכב עם כסאות שיזוף הניתנים בחינם במקום, ובחורף המים מגיעים בסמוך לכביש.

הגענו ביום מעונן וחשבתי שזה יעכיר את האווירה, אך ההפך הגמור. האווירה הייתה רומנטית והשמיים היו יפהפיים, עם קרני השמש שבאו לבקר על האגם כל כמה רגעים וצבעו אותו בצבעים קסומים.

מסביב לאגם יש מספר טברנות שניתן לאכול או לשתות בהן, וכמה חנויות מזכרות המוכרות כלים מקרמיקה.

ניתן להתרחץ באגם ולשכור סירת פדלים.

בדרך לרתימנו עוצרים בגיאורגיאופוליס:

גיאורגיאופוליס (Georgioupolis), עיירת חוף מתוקה, נמצאת מרחק של כ-9 דקות נסיעה מאגם קורנס לכיוון החוף. 

החוף בעיירה מתפרש על כמה קילומטרים. תוכלו לעשות שם ספורט, טיול לאורכה של הטיילת או סתם להתרחץ בחוף ולהתפנק באחת הטברנות.  החוף מתחלק לשני חצאים על ידי נהר Perastikos. תוכלו ללכת לאורכו, לראות את הברווזים באגם ולשבת לקפה המשקיף עליו. 

בכיכר המרכזית של העיירה פזורות חנויות מזכרות והמון טברנות.

תכירו את רתימנו (העיר):

כחצי שעה נסיעה מהעיירה נמצאת רתימנו (Rethymno), בירת מחוז רתימנו.

רתימנו, העיר השלישית בגודלה בכרתים. היא עיר מקסימה. אפשר לשוטט בין סמטאותיה היפות כמה שעות מבלי שימאס. יש בה מגוון עצום של מסעדות, בתי קפה וחנויות, במהלך השיטוט תחשפו לבתים העתיקים בעיר ותפגשו בחיי המקומיים.

כדאי לבקר באיזור המבצר העתיק, שנבנה בשנת 1573 כדי להגן על העיר, וללכת לאורך החומה המשקיפה על העיר.

למי שמחפש חיי לילה, יש ברתימנו חיי לילה מעולים, המון פאבים ומועדונים. הם ממוקמים בעיקר בטיילת הארוכה לאורך החוף.

מלונות מומלצים ברתימנו

Dyo Suites – סוויטות מפנקות ברתימנו עם ג'קוזי פרטי בחדר.

White Swan – מלון דירות בכניסה לרתימנו הכולל בריכה לאורחים וחניה חינם.

Pepi Boutique Hotel (Adults Only) – מלון בוטיק בסמטאות העיר העתיקה ברתימנו. 

Nautilux Rethymno by Mage Hotels – מלון 5 כוכבים בלוקיישן מצויין על החוף ברתימנו.

The Royal Senses Resort & Spa Crete – מלון 5 כוכבים במרחק של 15 דק' נסיעה מהעיר. 

מרתימנו לבאלי:

באלי זו עיירה חביבה הממוקמת בדרך שבין הרקליון לרתימנו. חצי שעה נסיעה מרתימנו ואתם שם. העיירה מציעה מספר חופים מקסימים. כמו מרבית המקומות בכרתים, גם באלי בעבר שימש ככפר דייגים ומיקומו האידיאלי עם חופיו היפים, הפכו את המקום ליעד פופולרי עבור תיירים.

בבאלי תוכלו למצוא כמה מפרצים מקסימים, עם מקומות ישיבה מסודרים, סופר מרקט ומסעדות סביב. 

אנחנו הגענו לחוף לקראת שקיעה להפסקת קפה ווופל מתוק במקום שנקרא Mambo Beach Bar באווירת חוף נעימה. 

מלונות מומלצים בבאלי

חוצים את האי לכיוון דרום:

אחרי כמה ימים בכפר היפהפה שהתארחנו בו, עברנו לצד הדרומי של האי, להכיר איזור שעדיין לא יצא לנו לבקר בו.

הדרך לדרום יפהפיה ועוברת בין כבישים מפותלים, כפרים מקסימים, עצי פרי לצד הדרך וכבשים שחוצות את הכביש להנאתן.

Spili - כפר מתוק באמצע הדרך:

בכפר ספילי תוכלו למצוא כמה חנויות עם עבודות מלאכה, מזרקת מים שטובים לשתייה ובתי קפה בשדרה חמודה מאוד. בכפר יש מזרקות בצורת ראש של אריה. לפי מה שמספרים המים עשירים בברזל והן בטמפרטורה קבועה של 13 מעלות. תביאו בקבוק ריק מהאוטו ותמלאו אותו באחד מפיות האריה. אני ניסיתי והם באמת טעימים 🙂

הכירו את פלאקיאס - עיירת הנופש בדרום האי:

מי שמחפש מקום שקט לבלות בו את החופשה, בלי חיי לילה סוערים, בלי רעש של חבר'ה צעירים ובלי ישראלים בכלל, פלאקיאס (Plakias) זה המקום עבורכם. יש בעיירה מלונות פשוטים בני שלושה / ארבעה כוכבים. היופי של העיירה הוא האותנטיות שלה. יש לה חוף יפהפה, שקט וצלול וטיילת עם טברנות פזורות סביב. אם אתם בקטע של חופי נודיסטים, תוכלו למצוא כמה כאלו בסביבה. 

איפה לישון בפלאקיאס:

כמו שציינתי קודם, אין כאן מלונות הכל כלול – יש כאן כמה מלונות בוטיק חדשים מהממים, ויש פה מבחר גדול של מלונות פשוטים המתאימים לכאלו שמתכננים להעביר ימים שלמים בחופים וטיולים ומחפשים מקום לחזור לשים את הראש בעיירה שקטה, מלון נקי, פשוט עם אוכל טוב ובעיקר שלווה. 

מלונות מומלצים בפלקיאס

החופים הכי יפים בסביבה:

חוף קאליפסו (Kalypso) הוא חוף מהמם ושונה משאר החופים שביקרתי בהם באי. המים בו יפים ברמות אחרות, צבע טורקיז כזה שלא נתפס בכלל שקיים. ההגעה לחוף דורשת ירידה תלולה על בטון. עבור שני כסאות ושמשיה תשלמו 10 אירו. אם תרצו להתפנק בקפה קר, תוכלו להזמין בבר הקטנטן בפינת החוף. ממליצה להצטייד בנשנושים כי הדבר היחיד שאפשר לקנות שם הוא חטיף או סנדוויץ' מהמקרר שלא נראה מגרה במיוחד. 

בחוף יש בית ספר לצלילה, וזה אחלה מקום לשנרקל בו. בעבר היה גשר המחבר בין שני ההרים. כיום אפשר לעבור לשם בשחיה ולעלות במדרגות כדי לראות את הנוף מלמעלה.

כמה חופים מומלצים נוספים באיזור עם רצועת חוף חולית ומקומות ישיבה מסודרים הם: Damnoni beach, ‪Ammoudi Beach‬ ו ‪Souda Beach‬.

לאלו שבא להרגיש חופש אמיתי, לפשוט את הבגדים ולא לדפוק חשבון לאף אחד, Damnoni הוא החוף בו תרגישו הכי בנוח לעשות את זה, כשרוב האנשים סביבכם יהיו בדיוק באותו המצב. 

חוף נוסף ומקסים באיזור נקרא פרבלי (Preveli).
מה מיוחד בו? יש בו יער של עצי דקל ונהר של מים מתוקים הנשפך לים. תוכלו להתרחץ במי המלח של הים ולשטוף את עצמכם במים המתוקים בנהר. יש אפשרות להגיע לחוף בהפלגה בסירה מפלקיאס אך עדיף להגיע עם הרכב משם יש מסלול הליכה אל החוף, כך ניתן להתרשם מהנוף בצורה האידיאלית. 

התמונה נלקחה מאתר - commons.wikimedia.org

כנסו לקרוא את הפוסט שהכנתי על מחוז חאניה בו נמצאים מרבית החופים היפים באי.

כמה מילים לסיכום

מחוז רתימנו מתפרש מצפון האי ועד דרום והוא כולל בתוכו עיירות קסומות, חופים נפלאים ואת העיר האהובה עליי בכל כרתים – רתימנו! אל תפספסו ביקור במחוז הזה.

אהבתם? שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

עוד באותו נושא...
Booking.com
romitravel
היי, אנחנו רומי ואסף
אם יש משהו משותף לשנינו הוא שאף פעם לא הלכנו אחרי הזרם (אתם בטח מבינים זאת מבחירת צבע דג הסלמון שהשתלט על הבלוג 🙂) אנחנו מקווים שבזכות כך תוכלו לקבל מאיתנו המלצות נהדרות וקצת שונות לחופשה הבאה שלכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לכם בתכנון החופשה המושלמת! 
חדש בבלוג

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים לפני כולם על מקומות שלא הכרתם,
טיפים שווים ועוד הרבה הפתעות!

חולמים על החופשה הבאה?
רעיונות וטיפים ייחודיים בחינם לתכנון החופשה המושלמת רק לנרשמים!