fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כרתים, מחוז הרקליון

כרתים חלק א' – מחוז הרקליון

7 ימים

זוגות / משפחות

קיץ

כרתים, זו הפעם החמישית שלי באי ובכל פעם אני מופתעת מחדש כמה דברים יש לראות כאן, ואיך אף פעם לא נמאס מהמקום הזה…? איזה מסע נפלא זה היה, שבועיים מצפון ועד דרום, בין כבישים מפותלים, כפרים ציוריים, טברנות אותנטיות וכחול של ים שמציץ בין סיבוב לסיבוב. את כל הטוב הזה בחרנו להתחיל במחוז הרקליון, שהוא גם השם של עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר באי.

נחתנו בכרתים!

קצת רקע על כרתים. הוא האי הגדול ביותר ביוון והוא מחולק לארבעה מחוזות: "הרקליון", "רתימנו", "חאניה" ו "לאסיתי". הרקליון הוא המחוז הגדול ביותר המאכלס את עיר הבירה של כרתים, הנקראת גם היא הרקליון, ומציע כמה חופים יפים, עתיקות ועיירות אותנטיות.

את ארבעת הימים הראשונים שלנו העברנו באחד הכפרים האותנטיים, שנמצא כ-25 קילומטר משדה התעופה ונקרא "Koutouloufari". זהו כפר מסורתי, ציורי ומקסים שהוקם עוד בימי הביניים וממוקם על מדרון הררי… מקום אידיאלי למי שמחפש שקט ואווירה כפרית, במרחק נסיעה של 10 דקות מחוף הים. 

בכפר תמצאו בתי אבן ישנים עם קשתות, דלתות מקושטות וחצרות פנימיות מקורות גפנים עם אשכולות ענבים בשפע בחודשי בקיץ. בכפר יש מבחר רב של טברנות המציעות אוכל ביתי מסורתי. 

לינה:

המלון הראשון שישנו בו נקרא esperides resort & spa. המלון בנוי בצורה של כפר נופש, חדרים נפרדים שכל אחד ממוקם באיזור אחר אליו ניתן להגיע ברגל או במעלית חיצונית. קיבלנו חדר בחלק העליון של המלון, עם ג'קוזי במרפסת ונוף לים. העיצוב של החדרים פשוט מאוד, אך נקי ומספק.

במלון יש שלוש מסעדות – א לה קארט, טברנה עם אוכל מסורתי ומזנון בופה בחדר האוכל. אכלנו ערב אחד בטברנה של המלון שנמצאת דקה הליכה ממנו, האוכל היה טעים וטרי.

ארוחת הבוקר מוגשת בצורת בופה, האוכל טעים, בעיקר המאפים שלהם במילוי גבינה שאהובים עליי במיוחד.

במלון יש שתי בריכות, אחת בכניסה בצמוד לקבלה ואחת למעלה באיזור החדרים העליונים, בה גם יש בר משקאות שאפשר להזמין ולשתות בתוך הבריכה, שזה רעיון נחמד.

מקומות לינה מומלצים בחרסוניסוס

למי שרוצה ללון בעיר יותר שוקקת עם המון מסעדות, בתי קפה וחיי לילה תוססים, אני מצרפת לכם רשימה של בתי המלון המומלצים בחרסוניסוס. 

The Nest Resort – מלון יפהפה עם סטייל מהמם. אידיאלי למי שמחפש שקט.

Abaton Island Resort & Spa – אתר נופש 5 כוכבים, מפנק ומושקע בטירוף. 

Lyttos Mare – אופציה נהדרת למשפחות המחפשות הכל כלול ופארק מים. 

Nana Princess Suites Villas & Spa – מלון 5 כוכבים מקסים, המציע חדרים עם בריכות פרטיות. 

NEMA Design Hotel & Spa – Adults Only – מלון נהדר למבוגרים בלבד המחפשים שקט.

Stella Palace Aqua Park Resort – מלון הכל כלול נפלא למשפחות וגם לזוגות.

איפה לאכול בכפר?

מבחר הטברנות בעיירה הוא עצום ולכן לא חסר מקומות טובים לאכול בהם. אנחנו אכלנו בשתי מסעדות, ושתיהן היו מצוינות. אחת בשם IOKASTI – מסעדה המגישה אוכל יווני מסורתי ואותנטי, העיצוב שלה יפהפה, היא ממוקמת ממש דקה מבית המלון יש בה אווירה טובה  ומוזיקה נעימה. הזמנו עלי גפן הום מייד שנקראים ביוונית "Dolmadakia" , כדורי ירקות מטוגנים ומרק פטריות מדהים.

מסעדה נוספת שאכלנו בה שממוקמת על גג המשקיף לרחוב הראשי של העיירה נקראת Taverna Esperos

Rahati Cafe – בית קפה חמוד במרכז הכפר.

טיפ: בסמוך לכפר יש שני כפרים נוספים שתוכלו להגיע אליהם בהליכה רגלית או לעבור עם הרכב. האחד נקרא Piskopiano והשני Old Chersonissos. גם הם אותנטיים עם סמטאות נחמדות והרבה טברנות על הרחוב הראשי. 

חופים בהרקליון

במחוז הרקליון כרתים נמצא אחד החופים האהובים עליי בכרתים. באף ביקור שלי באי לא פספסתי עצירה שם לטבילה בים וארוחת צהריים.

אגיה פלגיה (Agia Pelagia)

תכירו את אגיה פלגיה (Agia Pelagia) – נסיעה של 27 דקות בלבד מהרקליון ואתם באחד החופים היפים והצלולים בכרתים. בעבר היה המקום כפר דייגים מסורתי, וכיום נחשב לאחד החופים המבוקשים והיפים באי. בחוף המרכזי של אגיה פלגיה תוכלו ליהנות מחוף צר עם כסאות נוח וטברנות רבות לאורכו. 

ממליצה לאכול במסעדת Restaurant el greco במרפסת המשקיפה למפרץ. המסעדה מגישה אוכל מסורתי וטעים מאוד.

חוף fylakes 

אם מתחשק לכם לקפוץ לרגע לתאילנד ולהגיע לפינה קסומה במפרץ קטן ובתולי, חוף הוא המקום בשבילכם. תצטרכו ללכת ברגל עד קצה הטיילת ולהיכנס לשטחו של מלון Out of the Blue, להמשיך ללכת עם השביל עד שתראו בימין מדרגות שמובילות לחוף סודי עם עצים ירוקים סביב, המהווה פיסת גן עדן קטנה. קחו בחשבון שאין במקום כסאות, והישיבה היא על החול.

חוף Panoramic beach

חוף נוסף יפהפה השייך לאגיה פלגיה גם כן נקרא . לפני שתגיעו לכניסה הראשית לאגיה פלגיה מצד שמאל תראו שלט לחוף. תמשיכו עם הכביש עד לחניית עפר בהר, תחנו את הרכב ותמשיכו ברגל בשביל צר עם צמחייה צפופה. מלמעלה יתגלה בפניכם מפרץ יפהפה עם כסאות ושמשיות השייכים לבית מלון. אנחנו ירדנו והתיישבנו בכסאות כאחד האורחים, הזמנו קפה בבר של החוף והעברנו כמה שעות במים הצלולים והקרירים. 

בחרסוניסוס יש חוף בשם Limanakia, לא יצא לנו לבקר בו אך הוא נחשב לאחד החופים היפים באיזור זה. כמה דקות ממנו נמצא חוף נוסף שנקרא Sarantari, חוף חולי ורחב שבסמוך אליו נמצאת מסעדה מקסימה בשם Saradari Restaurant. אנחנו ישבנו בה רק לקפה, אבל היא נראית כמו המקום המושלם לארוחת דגים בצהרי היום. 

לינה:

המלון השני שישנו בו באותו הכפר נקרא Marni Village.

מלון 3 כוכבים לכאורה פשוט, אך המלון שופץ לפני שנה ונבנו בו חדרים מהממים עם בריכות פרטיות. קיבלנו חדר מקסים שמתאים למשפחה. שתי קומות, מטבח, סלון ובריכה פרטית עם נוף לים.

הצוות במלון מקסים. הבעלים הוא אדם מבוגר שגר בחדר הסמוך לשלנו.

ארוחת הבוקר עשירה ומוגשת לצד הבריכה הראשית.

איפה לטייל במחוז הרקליון? 

חרסוניסוס ומאליה, שתיהן נמצאות מרחק של דקות נסיעה מהכפר. הן נחשבות כעיירות תוססות, שמושכות אליהן בעיקר צעירים שאוהבים לבלות ולרקוד עד השעות הקטנות של הלילה. אני אישית פחות מתחברת לעיירות מהסוג הזה, עבורי הן מדי רועשות והומות אדם. בטיולים שלי לרוב אני מחפשת את המקומות השקטים והאותנטיים, כאלו שיספקו לי שלווה אמיתית, ואם יבוא לי קצת אקשן אז במרחק נסיעה אוכל לקפוץ לעיירה תוססת.

בצידו הדרומי של האי, אל מול הרקליון נמצאת העיירה מטאלה, עם מפרץ מקסים וטברנות מקומיות. בעבר הייתה העיירה אהובה על ידי היפים שהגיעו מארצות הברית, כיום החוף שלה עדיין מושך המוני תיירים והיא נחשבת למקום מצויין להתמקם בו למי שמחפש שקט.

בדרך למטאלה תוכלו לעצור בכפר האותנטי זארוס. הכפר מייצר מים מינרליים ליוון. תוכלו לראות בו את אורח החיים המסורתי והאיטי של האנשים החיים בו. מרחק קצר משם נמצא אגם זארוס, אגם מלאכותי עם בית קפה שם תוכלו לעשות עצירה וליהנות מהנוף.

הרקליון - עיר הבירה של כרתים

אם תנחתו לראשונה בהרקליון יכול להיות שהמראה יזכיר לכם קצת כפר ערבי. מבחוץ היא לא מרשימה במיוחד, ועד שלא נכנסים ללב העניינים ומשוטטים בסמטאותיה קשה להבין את היופי שבה. בשעות אחר הצהריים/ערב, כשמזג האוויר מתקרר ונהיה נעים לצעוד רגלית, תעשו סיבוב באיזור הנמל ובסמטאותיה היפות שעד הביקור האחרון שלי בעיר לא ידעתי על קיומן. בעיר יש המון מסעדות טובות, טברנות, בתי קפה ושדרה ראשית עם כל חנויות המותגים לאלו שחסר להם קצת קניות. 

מסעדה מומלצת שאכלנו בה נקראת Antipodas והיא מציעה מאכלים מהמטבח המקומי.

לינה בהרקליון:

אנחנו ישנו במלון Ibis styles heraklion, שנמצא ממש במרכז העיר. למי שמגיע עם רכב יש מתחת למלון חניה בחינם, שזה ממש נוח. משאירים את המפתח לחברה שעובדת שם והם מחנים לכם את הרכב. אם אתם צריכים לצאת, הם מביאים לכם אותו בחזרה אחרי שקיבלתם חותמת מהקבלה במלון. 

החדרים גדולים ונקיים. אנחנו קיבלנו חדר עם מרפסת ונוף למבצר היפה בנמל. ארוחת הבוקר מוגשת כבופה עד השעה 10:00 והייתה טובה.

מלונות מומלצים בהרקליון

בהרקליון יש מבחר גדול של מקומות לינה מומלצים, אני אכתוב כאן על כמה שנחשבים לטובים במיוחד. 

Lavris City Suites

Artree Suites

Artion Boutique by Enorme

DOM Boutique Hotel

Dimargio Luxury Hotel & Spa

Metropole Urban Hotel

GDM Megaron, Historical Monument Hotel

ממחוז הרקליון עברנו למחוז לאסיתי היפהפה עליו כתבתי בפוסט נפרד כרתים חלק ב' – מחוז לאסיתי.

רוצים לראות עוד מהמסע לכרתים? הכנסו לסטורי שלי באינסטגרם. 

כמה מילים לסיכום

במחוז הרקליון גילינו חופים מקסימים, עיירות ציוריות שלא ידעתי על קיומן ועיר בירה כייפית ומלאת חיים.

אהבתם? שתפו...

7 תגובות

  1. פוסט מקסים ומפורט היטב! עושה חשק לקחת טיסה לכרתים. פעם חמישית שלנו שם ואף פעם לא נמאס❤️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

עוד באותו נושא...
Booking.com
romitravel
היי, אנחנו רומי ואסף
אם יש משהו משותף לשנינו הוא שאף פעם לא הלכנו אחרי הזרם (אתם בטח מבינים זאת מבחירת צבע דג הסלמון שהשתלט על הבלוג 🙂) אנחנו מקווים שבזכות כך תוכלו לקבל מאיתנו המלצות נהדרות וקצת שונות לחופשה הבאה שלכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לכם בתכנון החופשה המושלמת! 
חדש בבלוג

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים לפני כולם על מקומות שלא הכרתם,
טיפים שווים ועוד הרבה הפתעות!

חולמים על החופשה הבאה?
רעיונות וטיפים ייחודיים בחינם לתכנון החופשה המושלמת רק לנרשמים!